klachten: 260 oplossingen: 153 bedrijven: 26

FAQ

2014-03-25 07:51:21

Hoe werkt Klachtenpunt?

Klachtenpunt is geen consumentenorganisatie maar streeft zowel naar het welzijn van de consument als het bedrijf. Daarom stellen wij dit online platform ter beschikking voor beide partijen. Op die manier kan de klant zijn ervaring uiten en het bedrijf komt in contact met zijn klanten. Zo ontstaat een win-win situatie waar klant en bedrijf beter bij varen.

Wat is de missie van Klachtenpunt?

Klachtenpunt is een onafhankelijk platform waarmee we de consument in contact brengen met bedrijven en omgekeerd. Iedereen beleeft dagelijks zoveel (nieuwe) ervaringen met bedrijven en hun producten. Klachtenpunt tracht al deze ervaringen te bundelen zodat alles overzichtelijk wordt. Daarnaast willen wij een medium zijn waarbij negatieve ervaringen (=klachten) opgelost worden. Daarbij gaan we er vanuit dat de consument een oplossing wil voor zijn probleem en het bedrijf zijn klant wil helpen een oplossing te vinden. De klant is tevreden met de oplossing en tergelijkertijd bouwt het bedrijf aan een sterker online imago. Eerlijkheid is de basis van het bestaan van dit platform. We vertrouwen erop dat onze gebruikers in alle eerlijkheid en op een vriendelijke manier hun probleem aan de kaak stellen. Onze missie is om alle ervaringen te bundelen en ook alle bedrijven te laten meewerken op ons platform, zowel nationaal als internationaal.

Streeft Klachtenpunt voor de rechten van de consument?

Onrechtstreeks streven wij natuurlijk naar een betere klachtafhandeling maar wij zijn zeker geen consumentenorganisatie. Klachtenpunt zal daarom ook nooit fungeren als moderator of woordvoerder tussen klant en bedrijf. Onafhankelijkheid is onze grootste troef en dat zal ook ten allen tijde zo blijven.

Streeft Klachtenpunt naar het welzijn van bedrijven?

Net zoals wij geen partij kiezen voor de consument doen we dat ook niet voor de bedrijven. Wij bieden de bedrijven wel een kans om hun ontevreden klanten om te vormen naar trouwe, tevreden klanten. Ook kunnen potentiële klanten zien dat er een oplossing gezocht wordt indien er een probleem is. Onafhankelijkheid is onze grootste troef.

Bestaat Klachtenpunt om bedrijven af te breken?

Het antwoord hierop is resoluut nee, dat is heel zeker niet het geval. Wij willen samen met deze bedrijven bouwen aan een sterker beleid waarin klanten centraal staan.

Worden alle klachten zomaar publiekelijk gemaakt?

Nee, alle klachten passeren eerst langs ons algoritme (=filter). Dit algoritme weigert ervaringen die haaks zijn met onze richtlijnen. Natuurlijk zijn er altijd ervaringen die door de mazen van het net glippen. Bij het zien van een ervaring die ingaat tegen onze richtlijnen mag (lees:moet) dit heel zeker gemeld worden! We zorgen ervoor dat deze zo snel mogelijk van de website verdwijnt.

Wat als iemand iets onwaar plaatst?

Zoals eerder gezegd zal Klachtenpunt niet bemiddelen bij geschillen. Je kan het best contact opnemen met de gebruiker of een openbare reactie plaatsen om het misverstand op te lossen. Wanneer een klacht/reactie onze richtlijnen schendt dan kunnen wij er wel voor zorgen dat deze onzichtbaar wordt. Ook te weinig onderbouwde klachten of reacties kunnen verwijderd worden.

Hoe komt mijn bedrijfsinformatie op Klachtenpunt?

Via openbare databanken van derde partijen verzamelen wij deze bedrijfsinformatie. Ook gebruikers of bedrijfseigenaren helpen ons bij het corrigeren/toevoegen van deze informatie. Indien er foutieve informatie te lezen staat over uw bedrijf kan u ons daarover op de hoogte brengen.

Ik ben bedrijfseigenaar, kan ik mijn bedrijf verwijderen van Klachtenpunt?

Wij kunnen onze gebruikers niet verbieden om te praten over hun ervaringen met uw bedrijf. Dat is nu eenmaal de wet op vrije meningsuiting die ook in de online wereld geldig is. Wanneer deze uiting te vaag is of een persoonlijke aanval is op uzelf of één van jouw medewerkers kan deze verwijderd worden. Zie Klachtenpunt als een verzamelplaats van ervaringen en benut de mogelijkheid om hierop te reageren. Toon aan potentiële klanten dat u met hen bent begaan en zorg voor een goed weerwoord. Over het gepast reageren op online negatieve ervaringen kunnen wij de nodige tips verschaffen.

Kan ik als bedrijseigenaar reageren op een ervaring of reactie?

Natuurlijk, dat is net de bedoeling van deze website. Indien je nog geen toegang hebt kan je dit vandaag nog in orde maken door te registreren. Of stuur een mail naar info@klachtenpunt.be met daarin de bedrijfsnaam en het BTW nummer. Na controle maken wij voor jou een account aan waarmee je kan reageren en jouw bedrijfsprofiel beheren.

Ik overweeg juridische stappen te nemen, wat zijn mijn rechten?

Niemand vindt het tof om een negatieve ervaring te ontvangen en al zeker niet als u van mening bent dat deze uw wettelijke rechten schendt. Wij vragen om eerste met ons te praten om te zien wat de mogelijkheden zijn.


POPULAIRE TAGS
    reclamefolders   bedeling   netwerk   service   installatie   laat   factuur   reclame   aandacht   bbq   bus   deals   50   abbonnement   ongepast   tram   bedrag   bestaande   s5   bol   aanrekeningen   haat   gsm   kleine   ssd   fraudeurs   55   tv   negeren   geweigerd   klant   galaxy   samsung   euro   telenet   manipuleren   smart   neo   bol.com   tickets   nieuwe   letters   slechte